Často kladené otázky

Lze na pobočkové telefonní ústředně směrovat příchozí hovory na různé telefony na základě lokality odkud přicházejí?
Touto funkcionalitou jsou vybaveny pouze některé pobočkové telefonní ústředny např. nejmodernější systémy Panasonic KX-TDA. Předpokladem také je, že ústředna je připojena digitální linkou ISDN, která do ústředny při příchozím hovoru umí předat číslo volajícího. Na základě tohoto čísla nebo jeho části lze směrovat příchozí hovor na libovolný telefon i když bylo voláno číslo jiného telefonu. Například na hlavní číslo firmy přichází všechny hovory a jsou odbavovány spojovatelkou na klapce 111 s výjimkou hovorů z Německa, které jsou na základě identifikace čísla volajícího směrovány na klapku 126 a jsou odbaveny pracovníkem který ovládá německý jazyk.
Zobrazuje se číslo volajícího i při volání na GSM bránu připojenou do ústředny?
Ano, v případě použítí ISDN GSM brány. Při příchozím hovoru se na displeji zobrazuje číslo volajícího a pokud je přiřazeno v systémovém seznamu ústředny, zobrazuje se i jméno volajícího, podobně jako u mobilního telefonu.
Zobrazuje se číslo volajícího i na systémovém telefonu analogové ústředny?
Ano, ale pouze u nových ústředen vybavených příslušnou kartou a také je nutné mít na vstupní lince aktivovanou službu CLIP.
Je možné zístat výpis hovorů, uskutečněných přes telefonní ústřednu nebo se musím obrátit na operátora?
Prakticky všechny ústředny tuto možnost poskytují (jedná se o takzvanou tarifikaci), obvykle přes rozhraní SMDR nebo TAPI, která umožňují propojení ústředny k PC a zpracování dat ve specializovaném software. Rozsah poskytovaných informací (volané/volající číslo, datum, čas a délka hovoru atd.) závisí na typu ústředny a komfort jejich zpracování (statistiky, grafické vyhodnocení atd.) na úrovni tarifikačního software.
Funguje telefonní ústředna při výpadku proudu?
Pouze pokud ji vybavíte záložním napájecím zdrojem – UPS. Pokud není napájení zálohováno, spojí většina ústředen při výpadku proudu jednotlivé vstupní linky „natvrdo“ s konkrétními pobočkami, aby byl zajištěn alespoň nouzový telefonní provoz. Na napájení však mohou být závislé i vstupní telefonní linky (týká se např. linek ISDN), v takovém případě je vhodné připojit na záložní zdroj také jejich zařízení.
Naše firma má X pracovníků, jaký typ telefonní ústředny doporučíte?
Počet pracovníků, resp. počet poboček ústředny, je pouze jedním z faktorů, které je nutné zvážit při výběru vhodného modelu telefonní ústředny (doporučujeme Vaší pozornosti článek „Jak vybírat ústřednu“). Co se však tohoto kapacitního parametru týká, je třeba zmínit fakt, že není ani tak důležité, kolik má vaše firma pracovníků dnes, ale kolik jich bude mít za pár let, přesněji po celou dobu „životnosti“ Vaší investice do telefonní ústředny. Modulární ústředny umožňují postupné rozšiřování, ale vždy je zde určitý „strop“, který je dobré znát a zvážit, zda maximální kapacita ústředny je dostatečná, případně zvolit model o třídu vyšší.

Tyto webové stránky používají cookies. V případě, že souhlasíte s jejich použitím, klikněte na tlačítko "Souhlasím" níže. Detaily, jak s Vašimi daty nakládáme, najdete na stránce Podmínky zpracování osobních údajů.